Follow Me My Prenzzz!!!

Sunday, 8 April 2012

MEMBURU LAGI......

Salam 1 Malaysia untuk pengunjung-pengunjung blog " Aku Punyer " yang sudi berkunjung, singgah atau tersesat ke dalam blog ini..Terlebih dahulu Aku ingin mengucapkan terima kasih kerana sudi meluangkan masa anda di sini...Entri kali ini aku cuba untuk kongsikan sedikit hasil buruan yang aku dapat di Pontian Johor...Hari Sabtu ( 7/4/2012 ) lebih kurang pada pukul 12.30 tengahari aku dengan kawan aku AIDIL tuan punya blog http://edilelly.blogspot.com/ tanpa dirancang kami telah bergerak ke Pontian dari Johor Bahru..Sesi pemburuan hari itu aku anggap satu sesi pemburuan terjah sahaja...sebab kami tidak tahu mana tempat atau lokasi yang akan kami tuju..cuma mengikut firasat Nujum Pak Belalang yang kawasan Pontian adalah merupakan bandar lama dan dengan harapan kami akan dapat sesuatu dekat sana..sambil mata melilau-lilau ke sana kemari alih-alih aku terpandang sesuatu yang amat aku kenali sekali berada dekat tepi sebuah kedai runcit Apek dekat bandar Pontian nih ( tengok gambar kat bawah )..Apa lagi kami pun berenti la...


KEDAI APEK 1 :
Apa lagi kami mula lah pasang ayat...minta nak beli botol2 yang ada kat tepi tuh..tapi Apek kedai tu sungguh baik hati wa cakap lu...dia cakap tak payah bayar " Lu kasi angkat la, ini botol sudah talak pakai lagi woo"..banyak2 terima kasih la Uncle..( lupa nak tanya Uncle tu punya nama la..hu3 ) Sebenarnya gambar botol dan crate diatas ini kami ambil gambar selepas dah kami selongkar dan hasil buruan yang kami nak sudah berada dalam kereta...dengan rakusnya kami memunggah hasil buruan itu masuk kedalam kereta...he3..

KEDAI APEK 2:
 Ini lagi satu kedai apek yang aku dengan kawan aku pergi...tapi apek ni tk sama mcm yang apek satu lagi tuh...yang ini dia jual sama aku dengan kawan aku...jual pun jual la, gua kasi rembat..tapi jual pon dengan harga yang mampu milik..RM10 untuk satu crate siap dengan botol yang boleh diplih mana-mana yang kami nak...kena la jugak keluarkan modal sikit untuk Botol kosong nih..apa2 hal pon jangan pandang rendah pada botol kosong !!!mungkin takde harga untuk orang yang tak minat..tapi amat berharga untuk kami yang minat..koh3

 Hasil buruan yang diperolehi dibawa kerumah kawan aku AIDIL untuk di cuci..bagi lu punya bil air naik sikit bro...kah3

 Kawan aku tengah menilik dan memilih botol-botol yang sudah siap di basuh...tengah cari botol2 yang rare ke bro???ha3...x de nya botol rare bro...semua botol cap ayam je nih...tapi mungkin 1 hari nanti akan jadi rare atau jadi harta karun kalau disimpan lebih daripada sejuta tahun...keh3

 Hasil buruan yang telah siap dicuci dan telah dibersihkan segala kekotoran yang tidak diperlukan...sikit2 punya kototr itu biasa lah Bro...Proses pembahagian harta karun ini telah dilakukan dengan sebaik2 nya agar semua pihak berpuas hati...he3

 Ini lah hasil "bahagi dua" antara aku dengan AIDIL dan botol-botol ini beserta crate Coca Cola inilah yang telah menjadi hak milik aku...tidak terlalu banyak namun cukup untuk buat bekal..mana la tahu kot2 nanti nak jadi pembekal madu lebah asli...boleh la gunakan botol ni untuk isi madu, jimat sikit kos untuk beli botol he3....tedapat botol-botol berjenama seperti Coca Cola, Sprite, 7UP, Kickapoo dan Mirinda untuk disimpan...walaupon botol kosong dan biasa-biasa saje namun ianya akan tetap dihargai dan disimpan dengan baik oleh aku dengan kawan aku...keh3

 Disini juga aku uploadkan sekali Pelita minyak tanah yang boleh dikatakan lama la jugak ( Siap ada gambar amoi lagi kat belakang tuh ), namun masih boleh diperolehi kalau rajin mencari..lampu ni aku dapat kat kedai apek yang No. 2 tuh...

Lampu Suluh berjenama Eveready ( Tinggi ) dan Tiger Head ( Rendah ) ni jugak aku dapat dekat kedai apek No. 2 tuh....

8 comments:

  1. syabas bro berdua tapi kenapa tak tapau semua sekali.lagi satu crate kuning(rasanya kickapoo) dan crate biru(pepsi) kenapa tak ambil.Yang peliknya botol pepsi ambil pula,sayang betul.Free tu.

    ReplyDelete
  2. hahahaha...crate yang kuning tu yang yeos punya...tk minat sgt crate yeos ngan pepsi...senang nk dapat ag klu pepsi...tp yeos tu mcm dh susah...segan la aritu bro nak tapau semua...tmbh2 kete pon dah penuh masa tuh...hu3

    ReplyDelete
  3. Bro , syabas!, syoknya cari barang!

    ReplyDelete
  4. bro, dah upload ke.. terbaik lor.. pemburuan yang memang tidak dirancang tapi memang terbaik bila dah tau lokasi port botol2 ni.. so ada dua tempat yang telah dikenalpasti tapi masih belum diterjah.. kalau ada masa kita angkat semua sekali.. hehe.. lepas ni kita terjah lagi.. mana tau ada rezeki terbaik barang xpired coca cola 2 peti yang masih "unopen"... hehe..

    ReplyDelete
  5. sikit sikit lama-lama jadi bukit..

    ReplyDelete
  6. wah..best...macam Pickers kat History Channel

    ReplyDelete